Wednesday, April 1, 2009

APRIL FOOL!!!!

hari ni kita semua perlu berhati-hati.... KENAPA???... sebab hari ni 1 APRIL a.k.a APRIL FOOL!!!!

well... kalau ada kengkawan atau ofismate yang buat gempak hari ni... berhati-hati... mungkin itu just satu JOKES aje... huahuahuahuahuahuahua :D

anyway... sabtu lepas UMNO dah buat peralihan kuasa dari PAK LAH kepada NAJIB... bila dipikirkan... kenapa PAK LAH tak terus je jumpa AGONG semalam untuk dapat perkenan Baginda untuk PAK LAH letak jawatan dan NAJIB naik jadi PM... then sadi realise... kalau semalam letak jawatan... pasti HARI INI Malaysia dapat PM BARU... dan satu DUNIA mungkin akan TERPIKIR... ini perkara serius ke tak... iye laaa... PM BARU dilantik pada 1 APRIL.. ini APRIL FOOL KE...huhuhuhuhuhuhuhu.... :D

maknanya... orang atasan pun ada pikir logiknya untuk sesuatu perkara yang serius dibuat dengan penuh penelitian... kita tak nak laa DUNIA tahu yang PM BARU dilantik pada APRIL FOOL!!!! benda macam ni boleh dijadikan lawak oleh ORANG BARAT yang selalu memandang rendah terhadap Malaysia.... anyway....dalam berita dah kecoh bahawa KAD UNDANGAN untuk pelantikkan NAJIB sebagai PM telah diedarkan... so... kita tunggu je laa Malaysia dapat PM BARU dalam minggu ni... :)

MORAL OF THE STORY: APRIL FOOL ni budaya orang barat... bukan budaya orang Malaysia... orang Malaysia penuh dengan BUDI BAHASA..takde je nak mengenakan orang tak tentu pasal....hmmm... iye keee... mungkin zaman dulu iye laa kot... tapi zaman sekarang ramai yang TAK BERBUDI BAHASA... JADI... jangan laa nak mengagongkan sangat BUDAYA BARAT ni... berbangga laa dengan BUDI BAHASA yang diterapkan dalam kehidupan orang ASIA... PEACE NO WAR!!!!!!!

9 comments:

Mamamanja said...

pernah meng'april fool'kan kawan masa zaman sekolah dulu... sian dia.... kaww2222222 punya kena...

:iBuAfiQah: said...

hari nie pelancaran 5s kat MOf..suma pakai t-shirt n slack jerr...so xder la april fool..
dulu2 april fool kenakan kawan gak...hahaha...

kak ja said...

Pelik, Sadi.. Org Malaya ni yg suka sgt nak ikut budaya pelik2 tu.. 5 thn kja kat overseas, 1st April tu sama mcm hari2 lain gak.. Takde sesaper terkena dgn sesaper!! Mat & Minah Salleh pun x peduli dgn April Fool!!

pB said...

tak yah lar kita nak ikut buday budaya yang tak mendatangkan faedah nie..

merugikan bangsa kita sendiri.

SaDi said...

mamamanja... masa sadi kat asrama dulu... selalu jugak kenakan JUNIOR... huhuhuhuhuhu... :D

SaDi said...

ibuafiqah.... ooo... sibuk laa tuu... tak sempat nak kenakan orang... sadi pun tak kenakan orang pun... :)

SaDi said...

kak ja... orang MALAYA memang macam tuuu... yang baik tak nak ikut... yang tak elok tuuu... suka betul nak ikut... (*_*)

SaDi said...

pB... betul... betul... betul... :)

CuTeMiUt78 said...

betul tu sadi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...