Thursday, November 22, 2007

Tiga Permata Hatiku




Perkahwinanku dengan suamiku dianugerahkan tiga cahayamata, Diyana Syakirah, Danial Akmal Syahir dan Danish Asyraaf Syazwan. Kehidupan seharian mereka menjadikan hidupku penuh bermakna dengan gelagat dan teletah mereka.

Diyana Syakirah, puteriku.. dilahirkan pada 30 Julai 2002. Anakku ini sangat petah berkata dan aktif setiap hari. Danial Akmal Syahir, puteraku... dilahirkan pada 27 September 2004. Danial seorang pendiam dan seorang pemalu. Danish Asyraaf Syahir, putera keduaku... dilahirkan pada 19 Januari 2006. Babyku ini seorang yang ceria, periang dan jarang menangis.

Semasa aku mengandungkan anakku, pengalaman yang berbeza daku alami bagi setiap anakku. Pengalamannya sungguh berbeza bagi setiap kelahiran dan ingin aku kongsikan bersama. Berbagai amalan pantang semasa mengandung dan selepas mengandung aku praktiskan agar badanku sihat dan tidak mengalami masalah kegemukkan.

Semasa aku bekerja, masa terluang bagi anak-anakku sangat pendek dan aku perlu memperuntukkan masa yang terhad kepada mereka. Alhamdullilah, rezekiku dipanjangkan Allah dan aku berjaya menyambungkan pelajaranku ke peringkat Sarjana. Masa cuti semester, aku peruntukkan masa ke atas anak-anakku. Dan inilah yang mendorong diriku memulakan laman blog ini.

Aku dedikasikan laman ini buat tatapan semua agar aku dapat berkongsi kebahagiaan dan kedukaan sebagai seorang ibu membesarkan tiga permata hatiku.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...