Thursday, October 30, 2008

My HoMe SwEeT HoMe

Well... as per request... where do I live???? hmmm... many people don't know this place... it just new place... located at ELITE HIGHWAY... nearby PUTRA HEIGHT, SUBANG JAYA, PUCHONG, PUTRAJAYA, CYBERJAYA, AND KLIA... but... i think some of the people know this place... Bandar Saujana Putra.... :)

TOLL... ELITE HIGHWAY... SEAFIELD...


Turn left....


You might notice this landmark....


Exit Bandar Saujana Putra...


here we are... my home... :D


Orait... I just want to share some photos... my house before the renovation... :D

My house and the car park


My living room and dining rooom...


My kitchen... hmmmm.... i don't like it!!!!! so... I renovate my kitchen.... :I


I take roughly 1 month after moving into my new house to arrange all the stuff... so... welcome to my house... virtual only....

my hubby hobby... fish everywhere....


my favourite flowers... roses... :)... so typical... huahuahua...


My Living room...


the lamps...


My Dining...


My Kitchen...


My laundry...


My Guest Room...


Diyana's room


her favourite play spot... the study table... :D


Princess... her favourite dreams.... :D


The Boy's room


the boy's favourite place to play... in their room... :)


My Master Bedroom



My Wardrobe


Ok... my simple house with simple life... :) my house concept... modern contemporary... but... cannot challenge ERIC LEONG... he's so talented... I wish he could make over my house... for free.... huahuahuahua... in my dreams only... so... I think my house not so glamour... or sophiticated... but... simple and homey... huahuahuaahua....:D

17 comments:

shafa said...

cantiknyerr!!!!...
bile kite nk duk umah sendiri...
nak gak merasa deco bersama shafa...
xpelah tunggu dl lah...

D'Panther Nurul said...

wahh..cantinyer rumah akak.. :-)

cHeRyNa PiReS said...

waaa...lawanye umah! pasnieh leh aaa lawat...dah dekat dah tuh benarnye:D

dulu mase bandar saujana nieh nak buat, sha sekolah lagik:D

SaDi said...

shafa... thanks for the compliment... :)insyaallah... bila ada rumah sendiri... mesti boleh deco bersama shafa lak... :D

nurul... alhamdullilah... simple jee... yang penting... kena selalu kemas... dapat anak macam sadi ni... penat jugak laa nak mengemas setiap hari... huahuahauhua :D

cheryna... ooo... tinggal kat area sini yek... kat puchong kee atau putra height... kalau senang... boleh jee datang melawat... tapi bagi tau dulu... :D

mummysya said...

chanteknya....

Rawang ek wak....

arine said...

wah..cantik nyer umah sis Sadi..

precious innocent said...

lawa aa umah u nie kak...

jeles.. bila la i nie nak ada umah sdiri...

-mama emma-

Mamamanja said...

cantik umah
x sabar nak dok umah sendiri...
leh deco2 gak. tapi... umah kecik

kirana said...

lawa!
ngn lampu2 pelbagai design..best2
kolam ikan tu pon best..tenang jer tgk ikan2 ..

CuTeMiUt78 said...

wah..sadi, cantik ler rumah sadi. pandai sadi deco rumah tu.. berangan gak klu dah ada rumah sendri nnti.. nak juga buat modern contemprary..

Nurmala said...

cantik nyer....
deko sendiri ke, ada panggil inteior designer???

SaDi said...

mummysya... bukan kat rawang... kalau nak pegi KLIA, ikut ELITE Highway... mesti terserempak ngan tempat sadi :D

arine... terima kasih :)

mama emma... nanti kalau dah ada rumah sendiri... plan dulu brg yang nak dibeli... ikut konsep... forsure cantik deco bersama mama emma lak :)

mamamanja... rumah kecik tak jadi masalah... asalkan barang perabut tak terlalu besar dan disusun rapi... pasti rumah nampak cantik :D

kirana... terima kasih... nanti nak tengok rumah baru kirana pulak :)

cutemiut78... sadi ikut nasihat ERIC LEONG... dalam rancangan dia laa... dia kata... kalau kita mempunyai keluarga dan anak kecil... kita sibuk bekerja dan anak pulak perlukan ruang utk main... konsep modern contemporary adalah lebih sesuai... compare ngan English style, bali style, zen and minimalist... kita kena sesuaikan ngan cara hidup kita bila kita deco rumah... :D

nurmala... mana ada duit nak panggil interior designer... sadi deko sendiri jeee... banyak tgk cite ubah suai rumah, baca buku dan majalah termasuk ID (majalah ni favourite sadi, tapi susah nak cari kat kedai biasa... MPH ada), anjung seri dan impiana... tapi... my suggestion... the best magazine is ID... pasal dia tunjukkan interior designer punya ilham... more professional and detail... compare ngan anjung seri and impiana... :)

miszrLina said...

sadi,
i loike it!
rasa aman je kan....
sure x sabar nak blk umah pas penat keje..huhu..
bile la nak dpt umah idaman nih...huhu

sheila said...

oooo..bagi sy rumah akak ni dah sangat besa...

btw, i guess we share the same washing machine brand..toshiba kan kak??? hohoho

SaDi said...

miszrlina... alhamdullilah... nnt kalau ada rezeki... beli laa rumah... boleh deco ikut pilihan hati :)

sheila... yup.. brand toshiba!!!! sama laa kita... anyway... rumah ni tak laa besar... sederhana jeee... pasal ada rumah yg lagi besar... yg penting... ada tempat tidur utk anak2 :)

zeti said...

cntiknye umah sadi.. siap ada lanskap lg.. sape ek yg buat kolam ikan tu? or hubby sadi yg buat sndiri? umah parent zt laman luas tp kosong.. tatau nk buat pe..

SaDi said...

zeti... thanks... laa... rumah sadi biasa-biasa ajeeee... kalau sadi ada laman yang lagi luas.. sudah pasti kolam ikan tuu lagi besar dan semakin byk pokok bunga sadi tanam... sadi suka tengok landskap... kolam tuu hubby yang buat sendiri... dia nak ikan... dia kena buat sendiri... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...