Thursday, January 15, 2009

Berpindah Lagi....

Sekarang ni mak sadi dah pindah ke rumah kakak sadi yang kat semenyih tu... last time... mak sadi tinggal kat kampung kerinchi dan juga taman medan... kiranya... gilir-gilir laaa... rumah kat kampung kerinchi tu kiranya rumah kitorang sekeluarga masa zaman kecik-kecik dulu... lepas arwah ayah sadi bersara dari polis... kitorang pindah kat rumah kg kerinchi ni sementara menunggu rumah kat taman medan siap... kalau nak ikutkan... kitorang pindah tahun 1984.... hmmmm... lama jugak tuuu....

selepas kakak sadi pindah ke semenyih... dia minta tolong mak sadi tolong tengokkan anak-anak dia kat sana... dan pujuk mak sadi tinggal terus ngan dia... pastu mak sadi pun setuju laaa... so... hari sabtu lepas... kitorang adik beradik tolong laa mak sadi pindah... dan mak sadi suruh amik barang kat rumah tu sebagai kenangan kitorang kat rumah lama tuuuu....

Ni lukisan kat rumah tu... dari kecik... mmg dah ada lukisan ni... so sadi amik sebagai kenangan...


Foto kenangan ibu dan arwah ayah sadi... masa diorang pergi haji... umur sadi baru 7 tahun... setiap malam sadi peluk gambar ni pasal rindukan diorang....


sadi rasa sedih bila mak pindah dari rumah ni... pasal rumah ni banyak kenangan masa sadi kecik dulu.... dan sadi gembira jugak mak sadi dah pindah... at least dia dah tak tinggal sorang-sorang... ada anak dan cucu bersama dia... walaupun mak sadi tak pindah ke rumah sadi pun takpe... pasal at least kakak sadi boleh tengokkan dia...

5 comments:

CuTeMiUt78 said...

oh.. gitu ke.. takpe la sadi.. sekurang2nya..dia tak ler duk sorang2... ada kakak sadi yg tlg tgkkan dia..

MaDihays{Ida} said...

ala jgn sedih,
better than dia ddk umah sensorang..
takut org jahat la..

JIVEBUMZ said...

salam kenalan kepada cik sadi..
i link ur blog bley??

salam ukhwah

SaDi said...

cutemiut... itu laaa... biar laa yang terbaik buat ibu sadi... :)

madihays... ha ah... tapi jauh jugak kalau nak gi melawat dia... hmmm...

jivebumz... boleh... nanti sadi link balik... :D

materials said...

balenciaga handbag
balenciaga handbags
balenciaga
balenciaga bags

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...