Wednesday, January 30, 2008

18 November 2007




Hari ni merupakan hari penyampaian hadiah buat Diyana. Aku pakaikan Diyana baju sekolahnya kerana aku pasti inilah hari terakhir Diyana di sekolah tadika KEMAS. Setibanya aku dilokasi, Cikgu Halimah memberitahuku Diyana perlu memakai baju raya kerana untuk persembahan nasyidnya. Aku berasa geram kerana Diyana tidak memaklumkan perkara itu kepadaku.

Aku segera pulang ke rumah mengambil baju rayanya. Cikgu Halimah membawa Diyana untuk pertandingan mewarna. Setibanya aku dirumah, aku tidak menjumpai tudung raya yang telah kubelikan untuk Diyana. Aku terus mencapai tudung sembahyang kerana itu sahaja idea yang terlintas dipemikiranku.

Setibanya aku dilokasi, aku segera mencari Diyana dan aku melihat Diyana sedang asyik mewarna. Aku memberikan semangat untuknya mewarna dan baju raya akan dia pakai sebelum persembahan nasyidnya.

Diyana mewarna dengan bersungguh-sungguh walaupun buah-buahan dalam lukisan itu diwarnakan mengikut kreativitinya. Aku hampir tergelah melihat lukisan buah-buahannya berwarna pelangi. Tak kisah laaa.. yang penting dia gembira.

Setelah Diyana habis mewarna, aku salinkan pakaiannya. Semasa Diyana membuat persembahan nasyid, aku melihat dia sungguh gembira menyanyi bersama rakan-rakannya. Walaupun umurnya baru 5 tahun, dia tidak kekok bernasyid dihadapan orang ramai.

Aku merasa sungguh terharu melihat anakku diatas pentas mengambil hadiah dan sijil. Dia kelihatan girang dengan membawa hadiahnya. Satu kepuasan melihat anak tersenyum mendapat hadiah di hari penyampaian hadiah....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...