Wednesday, January 30, 2008

9 Disember 2007



Aaahhhhhhh……. Penatnya nak pindah rumah!!!!!! Setelah separuh pengubahsuaian dapur, aku bertekad untuk pindah ke rumah ini kerana kesuntukan masa untuk pelbagai urusan. Jikalau aku tidak keluar dari rumah sewaku lagi, pasti aku perlu membayar sewa bulan disember. Lagipun, aku perlu mengemas rumah dan ini mengambil masa 1 bulan untuk mengemas rumah. Lagipun, cuti semesterku hampir tamat dan aku akan mula belajar pada 5 Januari 2008. Sekiranya aku perlu menunggu sehingga pengubahsuaian siap, pasti aku tidak sempat untuk mengemas dan mengatur semula jadual harian anak-anakku.

Inilah tarikhnya aku berpindah, 9 Disember 2007. Anak-anakku sangat gembira apabila mereka sampai dirumah baruku. Barang-barang bilik mereka segera aku kemas agar mereka dapat tidur dengan selesa malam nanti. Walaupun set bilik tidurku yang baru belum tiba, aku tidak kisah kerana set katil lamaku masih boleh dipakai.

Penat sungguh apabila berpindah. Itu pun aku telah membawa barang-barangku yang kecil di dalam kereta sebelum hari ini. Jikalau semua barang hendak diangkut sekali, pasti lebih memenatkan. Setelah semua barang di dalam kotak diletakkan di dalam bilik utama, barulah aku berehat kerana esok baru aku nak mula mengemas semua barang yang ada.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...