Wednesday, December 10, 2008

Raya Korban... :D

Tahun ni... raya korban... sadi sambut kat kampung mak... di KUALA KANGSAR... well... boleh katakan secara besar-besaran laa jugak... pasal untuk satu big family... tumbang 2 ekor kerbau dan seekor lembu... tahun ni... sadi pun join jugak satu bahagian korban dan 3 bahagian aqiqah utk diyana, danial dan danish...

masa balik kampung... ada pelbagai aktiviti... acara sukaneka... tahlil... exchange hadiah sesama keluarga dan jugak kenduri.... semuanya dibuat bersama-sama... semua mak cik dan pak cik... sepupu sepapat... semua bergotong royong... so let the photos tell the stories...

aktiviti sukaneka kanak-kanak bawah 6 tahun


sukaneka remaja lelaki


sukaneka remaja perempuan


sukaneka kaum bapa


hadiah


Danish kepenatan


kerbau aqiqah


Lagi untuk korban


tengok kerbau disembelih


kerja melapah daging


Danial dan Danish


rasa penat sangat raya korban tahun ni... huahuahuahua :D

11 comments:

wanie said...

meriah nye raya haji kat kg sadi ni...siap ade sukaneka lagi...

wanie said...

sadi berapa adik beradik..ramai ye

Nurmala said...

wah....
siap ada lumba lari ker?
hehe..

sian tgk lembu tu.
tapi org kata kalau sian, tak leh makan daging dia kan??

CuTeMiUt78 said...

wah..bestnya siap ada sukaneka tu..

CuTeMiUt78 said...

bila dah berkumpul2 ramai ni memang seronok kan sadi..

CuTeMiUt78 said...

wah..raya korban tahun ni.. sadi sambut besar2an ya.. smpi 2 ekor kerbau.. sekor lembu tumbang.. alhamdulilah..murah rezeki..

CuTeMiUt78 said...

em.. buat aqiqah utk anak2 sadi juga ya.. alhamdulilah..

CuTeMiUt78 said...

kita blm buat aqiqah utk mirul lagi..

CuTeMiUt78 said...

insyallah ingat nak buat kan aqiqah gak utk mirul..

CuTeMiUt78 said...

:)

SaDi said...

wanie... ha ah... kelakar pulak ada sukaneka... tapi seronok... :P

wanie... sadi anak kelapan dari lapan org adik beradik.... huahuahauhua... kira manja laaaa.... :p

nurmala... pemenangnya... anak buah sadi yang baju kuning tuuu... tak aci pasal dia yang paling besar lawan ngan budak kecik... huahuahauhauhauhua :D

cutemiut... alhamdullilah... sebenarnya sadi ngan hubby pun ada yang menang jugak... utk acara sukaneka bapa dan ibu... huahuahuahauhua... pasal lepaskan hajat laaa buat qorban ngan aqiqah tuuu... takut tak sempat nak buat atau terlupa... cepat2 sadi buat sekali... nanti kalau ader rezeki lebih... buat laa tahun depan... buat lembu atau kerbau lebih murah kalau compare ngan kambing... :) sebab tuuu masukkan semua anak sadi satu kerbau... hehehhehehehehe :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...