Monday, December 15, 2008

Uwwwaaaaa.... MALANG TAK ABISSSS.......

Tensen giler... malangku tak abis lagi... hari ni contractor aku buat aku hangin satu badan... dah beribu kali aku pesan... buat kerja bebaik... jgn sampai simen jatuh dalam kolam... kalau nak simen tepi kolam... bagi tau dulu... bagi hubby aku transfer ikan tuu masuk akuarium dulu... akuarium aku kecik... jadi tak boleh letak ikan bebanyak dalam satu masa dalam satu jangkamasa yang panjang... dah 2 minggu dia buat renovation ni... pekerja india dia buat kerja... ok jeee.... tapi hari ni dia panggil pekerja indon dia buat... habis mati ikan kap aku.... UUUWWWWWAAAAAAA...... aku tak perasan dia buat simen tepi kolam... tengahri tadi aku tertidur... masa tuuu laaa dia buat kerja menyimen tepi kolam tuuu... masa aku tertidur... aku terkejut bila si contractor tuu panggil aku... rupanya dia dah cuak tengok ikan aku dah tercungap-cungap... aku yg kelam kabut terus transfer ikan... aku kata laaaa... kenapa tak bg tau awal... kan saya sudah bg tau... ikan ni tak boleh kene simen....

bila hubby aku balik... menggigil kemarahan dia tengok ikan mati... nak buat mcm mana... dah ajal... hubby aku panggil kontraktor aku... suruh dia ganti balik... bukan ganti duit... tapi ganti balik setiap ikan aku yang mati... ikan tuuu dah hampir setahun hidup aman kat kolam ni... datang si indon sorang ni... habis sekelip mata dia mati... hampeh betul laaaa.....

Sebaldi ikan aku mati....


Koleksi ikan kap aku yang dah terkena simen... hancus dibuatnyeeeeee... :(


UUUUUUUWWWWWWWAAAAAAAAAAAAA........ :0

17 comments:

aNIe said...

Uwwwaaaa Sadi....akak pun nak nangis dibuatnya...sayang ikan tu...apsallah si mamat indon tu tak beritau awal2...tapi nak buat camaner kan...dah ajal ikan tu...

SaDi said...

kak anie... itu laaaa.... bengang betul... semakin bad mood sadi dibuatnyeee... sian ikan2 tuuu...diorg tak bersalah... mati kena air simen dan simen yang jatuh dalam kolam tuuu.... macamana ikan tuu nak bernafas... of course laa dia mati... geramnyeeeeeeeeeee..... UUUUWWWWAAAAA..... :(

cendawanintim said...

siannyer kat awak...

harap2 dapat ganti yang lebih bagus..amin.

Ummibatrisya said...

kesiannya,

nampaknya sadi kena jadi jaga

monitor setiap kerja yang diaorg buat

boleh minta gaji tambahan dari kontraktor tu sebab supervise pekerja dia :)

Nina said...

waaa..banyaknyer ikan yg mati..sayanglaaa...hrp dapat ganti ikan yang lagi baik yer...

wanie said...

byk ikan makan..sayang nye..dah la ika kap...semua mati ke?...

mmg patut contraktor tu ganti ikan2 tu

sheila said...

mintak contractor tu bayar ganti rugi..

psss..ikan kap ni buleh makan ke ha?? ahhaha..sempat tau nak tnye soalan bodo ni

luna said...

tentu terkilan sgt kan?pasal dh pesan....kalo x pesan tu lain citer la kan?

mamafif said...

aduyaii..sabo jek laa

:iBuAfiQah: said...

sadi,
irnie xleh tgk ikan cungap2 nak mati..
ngalir airmata dibuatnya...
xbaik tau ANTON (panggilan bg indon)
buat camtu...
suh dia ganti balik..sadi..

shabaneeny said...

kesiannya....

nasib kita samalah sadi.. asyik malang tak terbau jer... cubala berbau skit.... huwaaaaaaaaaaaaa (tolong nangis jugak)

sabar yer sadi....

nasazfrog... said...

lorrr kesiannyer... tak pe lah pasnih beli la lagi ikan2 tuh.. :)

CuTeMiUt78 said...

uishh,.,, banyak tu..

CuTeMiUt78 said...

sian sadi.. klu kita pun hangin jadinya.

CuTeMiUt78 said...

bukannya tak beritahu kan sadi.. adoii le.. memang tensen betul la

CuTeMiUt78 said...

memang patut pun suruh dia gantikan.. biar padan muka dia..

SaDi said...

cendawaintim... harapnyee biar laa dapat ganti ikan yang sama jugak..

ummibatrisya... setiap hari kena tunggu diorg ni buat keje... rasa penat lak...

nina.. ha ah.. tau takpe..

wanie... kalau dia tak ganti... sadi tak bayar habis kerja dia...

sheila... kalau nak rasa makan ikan ni boleh jugak... huahuahua :D

luna.. hmm... dah nasib..

mamafif.. geram jugak sadi dibuatnyeee..

ibuafiqah... mmg nak paksa dia ganti balik...

shahbaneeny... uwwaaaa... sambung nangis....

nazafrog... sadi tak nak beli baru.. nak suruh org tui ganti balik...

cutemiut... tau takpe... geram ada.. sedih ada... hmmmmmmm... :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...