Saturday, January 3, 2009

Komplikasi Appendix

Hari ni sungguh menyedihkan buat sadi sekeluarga... kakak ipar sadi mengalami komplikasi yang teruk pasal appendix dia... sepatutnya operation yang dijadualkan dalam 15 hungga 30 minit berlarutan kepada 2 jam setengah... apendix dalam perut kakak ipar sadi dah pecah berderai... takde saki baki appendix pun dalam perut dia... nak dijadikan cerita... nanah dan darah kotor telah penuh di keseluruhan bahagian kolon besar dan kecil, rahim, perut, ginjal dan pundi kencing dia... dan yang paling teruk... organ dalaman kakak ipar sadi telah beralih atau dengan nama lain... dislocation... tak tau laa aper puncanya... semalam dah scan 2 kali... tapi doktor tuu tak nampak yang organ dalam badan tu dah beralih... tapi bila dah operate.. si surgeon tuu jadi terkejut pasal organ dalaman dah dipenuhi nanah dan beralih... terus doktor pakar bahagian uronologi dan lain-lain datang membantu dia... dan yang paling ngeri.... setiap organ badan kakak ipar sadi dikeluarkan... dibersihkan satu persatu dan diletakkan semula kedalam badan dia... cuba laa bayangkan....

Masa sadi pergi melawat... sepatutnya kakak ipar sadi tak sedar lagi pasal ubat bius... tapi... ntahlaaa... mungkin pasal kesakitan yang teramat sangat... dia cepat sedar... dan mengeluh kesakitan yang teramat sangat... badan dia lemah dan suara dia hampir tak terkeluar... sadi suruh dia jangan banyak bercakap dan tidur... tapi... dia tak tahan kesakitan yang ditanggung... walaupun second injection for pain killer dah diberikan... masih lagi dia mengadu kesakitan.... YA ALLAH... KUATKAN LAA SEMANGAT KAK ROZI DAN PERMUDAHKANLAH DIA MENGHARUNGI DUGAAN INI...

uuuuuwwwwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa............. :(

13 comments:

Eija Sam a.k.a Purple 28 said...

Semoga kak rozi cepat sembuh...AMIN

arine said...

Semoga kak rozi cepat sembuh dan kuat semangat.Amin...

miszrLina said...
This comment has been removed by the author.
miszrLina said...

Moga Kak Rozi akan cepat sembuh & dikuatkan semangat mghadapi ujian ini.. Amin..

Lily.Lulu said...

harap2 kak rozi sembuh hendaknya ...

Insya-Allah

kirana said...

..semoga kakak sadi cepat baik..semoga semua bjalan lancar..

zeti said...

ya allah, smpai camtu skali complication appendiks tu kan.. semoga kak rozi cpt smbuh dr sakitnye tu, Amin..

busyuksayang said...

OMG, teruknya sadi...saya doakan yg terbaik buat dia...semoga kak rozi cpt sembuh...amin

iena hamdi said...

harap cepat sembuh...

akak dulu pernah kena gak.. mujur lom serius... tahun 1995 itupun problem sebab Dr tak jumpa appendix akak tu sampai 3 Dr mencari... sakit beb....

Nina said...

waaahh dasatnyerla dugaan darinYA ini..noga abah menghadapinyer

PuteriSatu said...

ya allah..ngerinya dengar sadi...akak doakan kakak sadi tu cepat sembuh...camana leh cepat sangat sedar...minta doktor bius sekali lagila...tak leh ek..mahu tak sakit...aduhai siannya....

CuTeMiUt78 said...

aduh.. ngeri je bila baca.. setiap organ kakak sadi dikeluarkan dan di cuci.. aduusss... cam terasa2 je

CuTeMiUt78 said...

semoga kak rozi.. selamat dan cepat sembuh hendaknya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...