Tuesday, January 26, 2010

Aku Dah Bosan!!!!

Aku dah bosan dengan orang yang bertalam dua muka... depan aku baik... belakang aku mengata...

Aku dah bosan dengan orang yang berlagak pandai... depan aku cakap semuanya gah... bila suruh buat kerja... HAMPEH....

Aku dah bosan dengan orang yang memandang rendah pada orang lain... sesungguhnya ciptaan Allah itu kaya... satu hari nanti... tiada bezanya tanah kubur kita....

Aku dah bosan dengan orang yang suka melagakan orang... padahal kat belakang... orang yang dikutuk tu tak pernah pun menjatuhkan air muka orang lain...

Aku dah bosan dengan orang yang suka mengipas... macam laa orang lain tak buat kerja... kau sorang je yang buat kerja....

Aku tak suka orang yang suka mengarah... kalau mengarah cara baik dan minta tolong... memang dah adat... aku tak kisah... TAPI.... kalau dah start mengutuk bila nak kasi arahan... apa hal lak... apa ingat aku ni kuli batak... kerja yang bukan kerja aku pun kena buat... kau pulak buat kerja apa...


DAN YANG PALING AKU BENCI... orang yang memeras tenaga orang lain untuk kepentingan diri sendiri... SESUNGGUHNYA ORANG SEBEGINI TAK ADA HATI PERUT....

MORAL OF THE STORY: aku perlu sentiasa bermuhasabah pada diriku agar aku tak tergolong dalam golongan orang yang MUNAFIK

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...