Thursday, June 18, 2009

Elaun Sara Hidup (COLA) untuk Pekerja Swasta

PENGUMUMAN BARU OLEH PM (elaun sara hidup)

PEKELILING 11 - Kerajaan bersetuju memberikan Elaun Sara Hidup (COLA) tanpa mengira pangkat dan tempat bertugas semua pekerja awam dan swasta sebanyak RM500.00 sebulan berkuatkuasa Ogos 2009 bagi menampung kenaikan harga minyak dan barang-barang. Langkah yang serupa disarankan kepada pihak swasta bagi menjamin keharmonian rakyat....

Elaun COLA ini boleh dituntut di semua Pejabat Pos dan BSN di seluruh negara mulai jam 1 pm hingga 4 pm pada setiap hari kecuali hari Jumaat, Sabtu dan Ahad serta hari-hari kelepasan am.

Kakitangan awam & swasta perlu menunjukkan kad pengenalan diri Jabatan untuk mendapatkan borang permohonan dan wang akan dibayar selepas penyerahan borang yang lengkap beserta dengan syarat2 berikut :-

1. SuratPerlantikan Kerja - Original
2. SuratPengesahan Kerja- Original
3. SuratAkuan Majikan - (tempat terakhir masih bertugas)

dan...













80 penutup botol Coca-Cola... ...... Baru sesuai dengan namanya Elaun Cola!

Haaaahahaha! !!! Dah! Pergi sambung kerja.... kalau pasal duit semua mata besar belaka ekk.....



Whuawhuawhuawhuaaaa……..


Jangan aku sorang jer terkena…...share ler dgn korang



just for fun...:)

5 comments:

:iBuAfiQah: said...

hahaha..mmg lawak..
tp semak gak tadi pekeliling JPA
ada ker pekeliling camtu...
cam pelik skit kan...
terkena gak la!
hahaha...

kirana said...

alaaaaaaaa baru nak sonok2 ..

huhu

Baby Tiger said...

terkena pulak!!

nURmALa mAZLan said...

waakakakakakak
cet~
baru ingat kan betul2
wakakakakaka

CuTeMiUt78 said...

heh..heh..heh.. ya..ya je.. ingatkan betul tadi.. bab kena kumpul penutup cola tu tak hingat punya.. lawak.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...