Wednesday, June 10, 2009

Tutup Laa Lubang Kumbahan Rumah Sendiri!!!!!

Oklah... hari ni nak share cerita yang terpendam dalam hati sadi ni... DIINGATKAN... bahawa ini hanya laa PENDAPAT SAHAJA... dan bukan untuk menjadi bahan untuk cari pasal dengan sesapa... samada yang kenal atau yang tak kenal... ORAIT



Alkisah bermula... sadi rasa ramai yang ambil maklum... BAHAWA... kalau kita beli rumah teres... lubang kumbahan a.k.a lubang najis yang menyalurkan segala najis dari rumah ke dalam loji pembentungan yang diselenggarakan oleh syarikat yang terkenal di Malaysia... INDAH WATER... kalau zaman dulu... ada orang yang angkat najis tersebut dari rumah ke loji pembentungan... macam cerita KAMPUNG SERI WANGI... anyway... zaman sekarang dah SENANG... tak payah pekerja yang nak angkat najis manuasia tersebut dari satu rumah ke pusat pengumpulan najis... setiap kali masuk tandas... buat kerja yang semua orang buat... lepas habis bisnes... FLUSH.... so easy like 1..2... 3... even DANISH yang baru 3 tahun pun tau... nanti najis tuu pandai laa ikut saluran yang telah dibuat untuk pengumpulan najis tersebut...


Anyway.. panjang intro... just to highlight that life is so easy... tak payah nak korek lubang kalau nak buat bisnes... tapi... sadi PELIK... ada orang yang banyak duit untuk beli rumah teres... tapi tak cukup duit ke nak beli penutup untuk lubang kumbahan di rumah sendiri... well.. this is the true story... sadi tak pasti rumah yang mana satu... (walaupun aku boleh agak rumah yang mana).... lubang najisnya tidak ditutup... walaupun lubang najis tersebut terletak dibelakang rumah... ambil laa maklum dengan jiran tetangga yang lain....


untuk rumah sadi... bahagian belakang rumah direnovate KHAS untuk DAPUR DAN LAUNDARY... so... kat situ laa tempat basuh baju dan juga SIDAI BAJU... apa korang rasa kalau baju yang korang sidai lepas tuu bau TAIK... dan bila masuk dapur pun bau TAIK... aku geram betul laa... asal aku baru habis mandi... nak sidai tuala... aku terbau bau NAJIS ITU... aku pun mintak laa hubby aku check... THEN.. aku REALISE yang ada LUBANG TAIK yang tak reti ditutup oleh TUAN RUMAH....


aku ni tak laa kisah sangat kalau jiran tuu nak renovate utk dapur ke atau tak nak renovate bahagian belakang rumah... mentang-mentang laa lubang taik tuu kat belakang rumah... kalau tutup segala pintu dan tingkap belakang... tak laa bau najis tuuu... tapi... bagi aku... rumah aku tak boleh nak tertutup semua tingkap dan pintu... lemas aku duduk kat rumah macam tuu... tapi bila buka pintu belakang... bau TAIK... sapa boleh tahan... dah aku tak suka sidai baju kat depan rumah... aku nak sidai baju kat belakang rumah... then... bila baju kering bau TAIK... apa kau rasa... OREN... mesti laa rasa macam TAIK....


Moral of the story: masa aku pindah rumah dulu... aku survey harga penutup lubang najis tuu.. yang cikai punya RM18... kalau yang standard baik punya... RM30... so... kalau rumah pun boleh beli... beli laa tutup lubang najis sendiri... developer mmg tak tanggung kos tuu....

1 comment:

CuTeMiUt78 said...

uishhh... camtu pun ada ya sadi.. ish..ish.. ni kes tuan rumah malas nak ambil tau.. tentang tu.. kira endah tak endah la ni kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...